الأربعاء، 4 يونيو 2014

طموح مكبوتة الحلقة الخامسة والعشرون

¸.• ʚϊɞ ʚϊɞالحلقة الخامسة والعشرون¸.• ʚϊɞ ʚϊɞ

وصلنا المرة اللي فاتت عند:-
************************
بعد ما نفيسة اتوضبت دخلت ع الظابط ووشها في اثار للدم .. والتعذيب والضرب

قعدت بالعافية علي الكرسي

الظابط بانتصار: هاا ؟ هتعترفي ولا لسة مصممة ؟

نفيسة: هعترف يا بيه وكمان عندي معلومات تهمك اووي بس سبوني اطلع
من هنا !!

الظابط: هههه لما نشوف المعلومات العندك دي الاول وممكن نخفف عليكي
الحكم .. انطقي خلينا نخلص

نفيسة:بص يا بيه انا اللي قتلت جوزي صحيح وسجل كده وانا بعترف علي نفسي

انا مجرمة وقتلته لكن انا عملت كده عشان ارحم الناس من شره وفي نفس
الوقت
عشان انا محدش ينتصر عليا ويحبسني ده مستحيييل

الظابط: استني استني انتي بتقوليلي ترحمي الناس من شره ؟!!

نفيسة: ا ا اييوة يا بيه

الظابط: طب ازاي وهو كان بيعمل حاجة ولا ايه ماتفهميني عدل يا ست انتي ؟

نفيسة: حاضر حاضر يا باشا .. انا من كام يوم سمعته وهو بيتكلم في التليفون
مع جوز عنايات

الظابط: ومين عنايات دي كمان ؟!!

نفيسة: دي مديرة الملجأ الانا بشتغل فيه بس ست شرانية وكده المهم بس يا بيه

انا بقي بعد ما سمعت الحوار استنتجت يعني ان في#شحنة_مخدرات

هتتهرب في المينا كمان يوم الخميس اللي جاي .../....

الظابط: اييه ؟ ده كده مفيش وقت !! طب كملي كملي

نفيسة: انا بقي لما سمعت كده اتخضيت اوي يا بيه والله .. وبعدين اصلا عنايات

دي شرانية اووي وبتعمل عمايل في الملجأ و وانا كمان معاها بس ع خفيف يعني

بس جوزها شراني اكتر منها بكتير بس هي بقي ممشياه زي العجين كده خاتم
في صباعها اصلا .. الله يكرمك يا بيه خدني شاهد مالك 

الظابط: شاهد مالك ايه يا ست انتي اسمها شاهد ملك

نفيسة: اي حاجة بقي يا بيه المهم اخلص الله يسترك

الظابط: طيب طيب .. انت يا بني رجعها الحجز

نفيسة: يا بيه بالله عليك انا قولت كل اللي عنددي

الظابط مردش ومشي !! راح علي مكتب اللوي#رأفت_محمود ودار الحوار :-
***************
الظابط: ازيك يا فندم ؟

رأفت: اهلا اهلا بأكفا ظابط عندي في الداخلية كلها

الظابط: ههه ربنا يخليك يا فندم انا بس كان عندي اخبار مهمة لازم اقولها
لحضرتك لو سمحتلي

رأفت : طبعا يا حضرت الظابط .. اتفضل

((الظابط حكاله كل حاجة عن نفيسة وكلامها بالتأكيد) 

رأفت: ياااااااه كل ده !! قبل الميعاد تاخود القوات الانتا عايزهم وتهجموا علي الناس

دي ونخلص بقي  وبالنسبة لنفيسة دي ممكن تخفيف علي الحكم انما مش هتطلع

الظابط: تحت امرك يا فندم .. متشكر جدا لحضرتك

رأفت: العفو يا حضرت الظابط ..

الظابط: عن اذنك

رأفت: مع السلامة
~
~
~
فريدة وعادل في الصالون 
***********************
فريدة: يعني مش هينفع ؟

عادل: معلش يا فريدة بصي احنا هندور علي اي ملجأ تاني ونشتريه . ماشي ؟

فريدة بفرحة: ماااشي انا موااافقة يا عادل

عادل: خلاص بكرة ان شاء الله او بعده بالكتير هكون وصلت وهقولك

فريدة: ماشي .. يلا نقوم نتغدا بقي

عادل: يلا لحسن انا جعان اووي .. هي طنط فين ؟

فريدة: نايمة اتغدت قبلنا ونامت .. يلا بقي

عادل: ماشي يلا ^^
*
*
*
اميرة ومي في الملجأ الجديد :-
*************************
اميرة: الحقي الحقي يا مي

مي: ايه في ايه ؟؟؟

اميرة: البنات دايرين بيقولوا ان في واحدة اسمها نفيسة قتلت جوزها 

مي اول ما سمعت اسم نفيسة اتنفضت ورجعت لورا وهي بتقول: عايزة
اشوف الصو
رة
اميرة:طيب اهدي بس انا هقوم اجيب الجرنان من اي بنت وخلاص

مي: طيب

اميرة رجعت ومعاها الجرنان: اهيه امسكي

مي شافت الصورة وقالت بصدمة: دي هي يا اميرة 

اميرة: هي مين ؟ انتي تعرفيها ؟!!

مي: هي دي اللي كانت في الملجأ القديم يا اميرة 

اميرة: ايه ؟ انتي متأكدة ؟!!

مي: ايوة والله هي انا متأكدة من شكلها

اميرة: ملناش دعوة بقـي .. المهم نمتي كويس النهاردة يا قمرتي ؟

مي: هههه اها الحمد لله بس حلمت بماما وبابا 

اميرة: يا حبيبتي حلمتي بايه ؟!

مي: عادي حلمت انهم قاعدين وبيتكلموا عليا وانهم نفسهم يشوفوني 

اميرة: ممكن اسألك سؤال يا مي ؟

مي: اها اكيد قولي قوولي 
اميرة: لو ان شاء االله يعني رجعتي لأهلك هتنسيني ؟

مي: لا طبعا يا اميرة انا هاخدك معايا وهعملك بيت كبببببير اوي ليكي لوحدك

اميرة قامت وحضنتها وهي بتدمع دموع الفرحة
*
*
*
سمية وندي في الاوضة:-
*********************
سمية: شوفتي يا ندي نفيسة اللي طلعت قتلت جوزها 

ندي: والله كنت حاسة بس كنت بكدب احساسي

سمية: وتكدبي احساسك ليه ؟ هي مجرمة وممكن تعمل اكتر من كده كمان

ندي: طب تفتكري مين اللي هتبقي المشرفة بتاعت الملجأ دلوقتي

ولسة هيتكلموا لقوا عنايات جاية عليهم وبتقول: انا هبيع الملجأ .. وشه نحس

وقرف عليا .. وع حسب بقي ناس هتاخده وتعمله ملجأ ليها او هتعمله حاجة

تانية وانا مش مسئولة عن حد فيكوا .. سامعين ؟؟ ومشت

وقتها ندي خافت اووي وعيطت وسمية بتهديها وبتقولها: يارب يا ندي لو عملوا

ملجأ تاني الناس يبقوا كويسين معانا .. اويقلبوه واهو نخلص من الهم والعذاب

اللي احنا فيه ده بقي يااربي 

ندي براحة الي حد ما: الحمد لله .. يارب يكون كده فعلا بس لو قلبوه حاجة تانية

احنا هنروح فين وهنعمل ايه ؟!

سمية: متفكريش في حاجة خالص دلوقتي يا ندي لو سمحتي اهدي خاالص

ومتفكريش في حاجة ماشي ؟

ندي: ماشي .. ياتري مي عاملة ايه ؟! 

سمية: ياااه مي وحشتني اوووووووي يا ندي ربنا معاها ياارب

*******************************
عنايات وعباس بليل في البيت :-
~~~~~~~~~~~~~~~~~
عباس: بقولك ايه انا مسافر يومين وهاجي قبل الميعاد بيوم عايزك

تتابعي مع الرجالة ماشي ؟

عنايات: طيب الا صحيح هو نصيب جوز نفيسة هيروح فين ؟ اوعي يكون ليها

عباس: لا هي في السجن الوقتي يا ذكية .. واحنا هناخود نصيبها  وبعدين

هي اصلا متعرفش حاجة عن الموضوع ده

عنايات: ايوة كده يا بيسوووو لولولولولولولي  

عباس: اهم حاجة الوقتي عشان الموضوع يمشي تمام وزي الفل انا الوقتي

هديكي ارقام الرجالة كلهم وانتي هتتابعي معاهم .. (وطلع ورقة من جيبه)

وقال: اهيه خدي الورقة دي فيها كل الارقام , وقومي الوقتي بقي خشي
حضريلي

الهدوم عشان السفر

عنايات: انت مسافر فين صحيح ياخويا ؟

عباس: مسافر عشان اتابع مع الرجالة الجامديين اوي وبعدين

انتي مالك اصلااا!! وبزعيق: ققوومي يلاا

عنايات: طب ياخويا متزعقش .. الله !!

*
*
*
حورية دخلت علي فريدة الاوضة :-
******************************
حورية: سامحيني يا بنتي .. انا غلطت والله وندمانة .. سامحيني عشان ابوكي

يسامحني ابوس ايدك سامحيني (وعيطت بحرقة)

فريدة رق قلبها: اهدي يا ماما .. انا مش زعلانة منك انتي امي واكيد كان تفكيرك

ده عشان مصلحتي من وجهة نظرك طبعا ,, خلاص يا ماما انا مسمحاكي وبابا
كمان هيسامحك متخافيش

حورية: ياااااااااارب ..

ولقوا عادل داخل عليهم وبعد السلامات قال: بصي يا فريدة انا وصلت لمجأ

معروض للبيع بس في حاجة

فريدة: حاجة ايه ي عادل ؟!! قلقتني

عادل: بصي المشرفة اللي كانت فيه نفيسة اللي هي قتلت جوزها

حورية: اه صحيح انا شوفت الخبر الصبح .. لا يا عادل بلاش لحسن يحصل
حاجة

فريدة: هيحصل ايه يا ماما وبعدين احنا مالنا داحنا هناخود الملجأ ونوضبه

احسن توضيب وناخود ثواب في البنات اللي هناك دول

عادل: خلاص يعني اروح هناك بكرة بليل كده واظبط ماشي ؟

فريدة: ماشي يا عادل .. علي البركة 
~
~
~
في اليوم التاني .. سمية وندي بيتكلموا لحد ما سمية قالت: انا هقوم ادخل لعنايات

يمكن نفهم حاجة بدل الحيرة اللي احنا فيها دي يا نـدي

ندي: طب هاجي معاكي . ماشي ؟!

سمية: لا انا هدخل بسرعة واجي مش هتأخر

ندي: طيب ماشي
*
*
*
وسمية قامت ولسة هتدخل علي عنايات سمعتها بتقول: يعني الشحنة هتدخل

كمان 3 ايام .. 3 ولا 4 ؟ طيب ماشي 3 ايام وهتدخل .. لالا انا هتابع معاكوا

اوعبال ما عباس ييجي من السفر ,, ويارب شحنة الزفت المخدرات دي
تدخل

ونخلص بقي ,, ماشي يا معلم .. يلا سلام

سمية خافت اووي بس اتجرأت وقالت هتواجه عنايات باللي سمعته عشان هي

قررت انها مش هتكست ع اي ظلم هتشوفه وكمان مش فاهمة الشحنة دي

هتئذي البنات اللي هنا ولا ايه بالظبط !!

دخلت سمية وقفلت الباب وراها وهي بتقول لعنايات: هو هو اللي انا سمعته

ده صح يا ابلة ؟

عنايات بخوف وبتبرق: سمعتي ايه يا حيوانة ؟!

سمية بدموع وعلي وشك العياط بس مسحت بسرعة دموعها عشان متبينش ضعفها

قصاد عنايات وقالت: شحنة المخدرات دي مــ

ولسة ملحقتش تكمل جملتها لقت عنايات بتجري عليها بسرعة وموجهة

ايديها ناحيتها برعب .. وسمية بترجع لورا وعنايات خلاص هتوصلها

و.............................................................

وانتهت حلقتنا لحد هنا النهاردة ,, انتظرونا الحلقة الجاية عشان نكمل الاحداث  .


لـ/#اية_حسام

طموح مكبوتة الحلقة الرابعة والعشرون

                                          ¸.• ʚϊɞ ʚϊɞالحلقة الرابعة والعشرون¸.• ʚϊɞ ʚϊɞ

وصلنا الحلقة اللفاتت عند :-
*************************
ام بندق دخلت وهي قلقانة ومتوترة وبتتشبك في ايديها الاتنين والظابط حس

بكده وقالها: ازيك يا ام بندق ؟

ام بندق بخوف: ال ال الحمد لله يا بيه بخير

الظابط: هاا ؟؟ في حاجة ؟

ام بندق: اه يا باشا في معلومات .. في معلومات اعرفها عن القضية تهمك
اووي اكيد

الظابط باهتمام: معلومات ايه يا ام بندق .. قولي بسرعة ومتخافيش
صدقيني متخافيش .. يلا قوولي صدقيني حرام تضيعي حق الراجل ده مهما ماكان

ام بندق: هحكيلك يا بيه هحكيلك

الظابط: هاا ؟ انا سامعك احكي ,, اكتب يا بني كل الهتقوله ام بندق,, اتفضلي قولي

يا حجة

ام بندق وهي بتفتكر: كنت قاعدة انا والعيال بنتعشي وبعدين سمعت صوت غريب !

ولما قومت اشوف في ايه عرفت ان الصوت ده جاي من شقة المرحوم شوقي

و و ونفيسة ,, وبعدين قولت انا مالي ؟!! لكن قبل ما امشي سمعت صوت نفيسة

وهي بتقوله افتحلي !! الظاهر كده انه كان حابسها وبعد كده لقيت الباب بيتقفل

قولت خلاص بقا اهيه مشكلة وهتعدي .. لكن سمعت نفيسة وهي بتقول بعد ما مشي

انها هتقتله !! انا اتخضيت من الكلمة وبعدين قولت اهيه كلمة في وقت زعل وبس !

لكن الموضوع طلع غيير كده خااالص ... المهم روحت نيمت العيال وبعدين

سمعت صوت الباب بيتفتح الظاهر ان كان المرحوم جاي من برا وبعدين انا
لقيت

الباب مفتوح وكان صوتهم عاالي فأنا بصراحة فتحت الباب بتاعه بشويش

وشوفت اللي بيحصل اصل انا يا بيه خوفت يحصل حاجة ما بينهم ويضربها

ولا حاجة ,, لكن لمحت نفيسة وهي ماسكة سكينة 

اتخضيت اووي وخوفت ولسة جاية اجري وادخل شقتي .. الـا انـي سمعت صوت

صريخ خفيف من جوزها !! عرفت ان في حاجة بصيت براحة لقيت الراجل

شايح في دمه قلبي اتقبض ودخلت بسرعة البيت ونمت والصبح قولت لجوزي

علي الحصل كله وهو اصلا مكنش معايا ساعتها لانه بيرجع من شغله الفجر  !!

الظابط بصدمة: معقول ؟؟ واحدة تقتل جوزهاا ولييه عشان كان حابسهااا !!!!!

وبعدين خبط ع الجرس البيبقي جمبه ده  : هاتووولي نفيسة زوجة المرحوم
شوقـي فورااااا

.......: تحت امرك يا فندم

ام بندق: بالله عليك يا باشا خليني اقعد هنا لحد ما تجيبوا نفيسة وبعدين اروح لعيالي

الله يسترك

الظابط بابتسامة: متقلقيش انتي هتفضلي هنا لحد ما المجرمة دي تيجي

ام بندق براحة: الله يكرمك يااارب وما يحوجك لحد يا قادر يا كريم

الظابط: شكرا
ام بندق: الشكر لله يا باشا

~
~
~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
حورية وعادل وفريدة بيتغدوا:-
**************************
حورية: شوفتوا يا ولاد ال ايه كاتبين ان واحد اسمه شوقي ... مش فاكرة باقي

الاسم المهم يعني انـه اتقتل !! بس لسة ميعرفوش مين ده !!

عادل باستغراب: شوقي !! انا عمري ما سمعت اسم زي ده الايام دي
ههههههههه

فريدة: هاهاهاها مش ناقصة هزار يا عادل .. بجد يا ماما ؟؟

حورية: ايوة يا بنتي بس غريبة يعني اصلهم كاتبين عنه انه ملوش دعوة بحد

ودايما في حاله .. يبقي يموت مقتووول ؟!!

فريدة: عندك حق يا ماما ... المهم يلا ناكول بقا عشان بكرة السبوع بتاع الولاد

وانا عايزة الحق اجهز الزينة وكده بقا  

عادل بيقلدها: وكده بقا  هههههه مااشي من زمان علي فكرة ومشوفناش الضحك

ده 

فريدة بحزن: متفكرنيش بقا يا عادل لـأحسن اقلب

عادل بلفهة: لالا خلاص خلاص انا مصدقت هههه

حورية: هههه بس انا برضه مش هرتاح غير لما اعرف

فريدة: في ايه يا ماما ؟ انتي مهتمية اووي بالحكاية دي ليه ؟!!

حورية: مفيش يا بنتي .. يلا كولوا بس

فريدة وعادل: حااضر يا ماما 

*
*
*
حورية في اوضتها .. مستغربة اووي حكاية الراجل ده ((شوقي ))

مش عارفة ليه هي مهتمية اووي بالموضوع ده .. حاسة ان شوقي ده

له علاقة بـ مي !! حورية في نفسها: لالالا ايه ده واحد مقتووول يبقي كان

يعرف مي وله علاقة بيها ايه الهبل الانا بقوله ده !!! يارب احفظهالنا ياارب

انا اقوم اشوف العيال احسن 
*
*
*
مي واميـرة:-
************
اميرة: اسكتي يا مي مش واحد اسمه شوقي مات مقتول !!

مي بخوف ورعب: مقتول ؟!! مقت مقت لييه مين القتله؟؟

اميرة بخضة : اهدي يا مي اهدي خلاص سيبك مش مهم

مي: حاضر بس متجبيش سيرة القتل دي عشان بخاف اووي

اميرة بحنية: انتي طيبة وبريئة اووي يا مي ملكيش دعوة بحد .. بتحبي كل الناس

مش عارفة ليه حصلك كده وانتي صغيرة كمان

مي بدموع:ممممممممم مامي قالتلي ارضي باللي ربنا قاله وعمله

ربنا عايز كده يبقي ارضي صح يا اميرة ؟

اميرة: صح يا روح قلب امييرة 

مي: هههه ^^
~
~
~
******************************************
الظابط وقدامه نفيسة :-
********************
الظابط بشر: قوليلي يا ست انتي قتلتي جوزك ليه ؟؟\

نفيسة بخوف: انا ؟؟ وبتمثل العياط: حرام عليك يا بيه دانا ولية وحيدة

ومكنش ليا الا جوزي واخدوه مني خلاص ييا بيييييه

الظابط بنرفزة: انتي هتستعبطي يا ولية .. عليا انا برضه الكلام ده

واضح كده انك هتتعبينا معاكي .. يا عسكري دخل ام بندق

نفيسة: ام ام بندق ؟؟

الظابط: اصبري وانتي تعرفي كل حاجة

ام بندق دخلت وهي قاقانة وخايفة من نفيسة اووي

الظابط بطيبة بيحاول يطمنها يعني: اقعدي يا ام بندق

ام بندق: ح حـ حـ حاضر يا بيه حاضر تؤمر

الظابط لنفيسة: ام بندق اعترفت عليكي وانها شافتك .. (حكالها كل القالته ام بندق)

نفيسة: كدابة يا بييييه ... وقامت ع ام بندق وكانت عايزة تخنقها

الظابط قام: انتي يا حيووانة سبيها يا عسكررري

وبالعافية قدروا يخلصوا ام بندق من الحجة نفيسة 

الظابط: خدها ع الحجز يا بني فورااا

نفيسة: هو القتللل نفسسسه هو المجرم الحقيقي في البلد ديييي هو الهيضيعنا

كلناااا انا لو طولت اموته ملييووون مرة هموووووووووووته

الظابط بعد ما مشت: اهدي اهدي يا ام بندق امشي انتي الوقتي

ولو احتاجتك هجيبك امشي يلااا

ام بندق بلجلجة: ح ح حاضر يا باشا

الظابط رجع بضهره ع الكرسي وحط ايده علي شعره .. وهو قرفان منهم كلهم

وحاسس ان نفيسة مجرمة بجد !!

~
~
~
فريدة وعادل في الاوضة :-
&&&&&&&&&&&&&&
فريدة: انا بفكر في حاجة كده ي عادل

عادل باستغراب: بتفكري في ايه ؟؟

فريدة: انا بفكر افتح دار ايتام ايه رايك ؟؟

عادل عجبته الفكرة: والله فكرة حلوة اهيه عمل خير برضه وثواب عند ربنا

ان شاء الله خلاص ماشي انا موافق

فريدة بفرحة: بجد ؟؟ ربنا يخليك ليا ي دووولة 

عادل: ههههههه دووولة  

فريدة: اه انا مبسوووطة اووي ان انت وافقت

عادل: وموافقش ليه يا بنتي عادي بالعكس دانا اتحمست للفكرة اووي والله

فريدة: كويس اووي كده

عادل: انا هكلم حمدي وهو يتولي الموضوع ده كله ويظبط الدنيا

تمام ؟ من بكرة لااا مش من بكرة انا هكلمه الوقتي

فريدة: شكرا يا عاادل بجد ميرسي .. انا هقوم بقا ناوو اشوف ماما واجي

عادل: اوك يا حبيبتي وانا كمان اهو هكلمه ناوو

عادل بيكلم صاحبه حمدي: ايوة يا حمدي .. بقولك كنت بفكر افتح دار ايتام

.. اه الموضوع هيبقي عليك بقا هههه وانا ليا مين غيرك يا عم .. ماشي

.. خلاص انا معايا راجل برضه .. تمام هكلمك بعدين واشوف وصلت لفين

,,, خلاص ماشي حلو كده ,, يلا سلام يا حمدي
*
*
*
ندي وسمية:-
**********
ندي: انا مستغربة اووي نفيسة مبتجيش كل ده ليه .. جوزها مات طيب خلاص
تيجي برضه

سمية: ______________

ندي: مالك ي سمية مبترديش عليا ليه ؟ انا زعلتك في حاجة ؟!!

سمية: لاء ... بس انا عرفت خبر وخايفة اقولهولك

ندي باستغراب: خبر ايه ي سمية ؟ قلقتيني اوي في ايه ؟

سمية: ا اصل في خبر جديد اتنشر في الجرنان عشان موضوع قضية جوز نفيسة

ندي: ايه ده بجد؟ طيب وفيها ايه ؟ ايه الخبر طيب ؟

سمية: نفيسة قتلت جوزها

ندي بخضة: اييييه ؟؟ معقووول

سمية: هما كاتبين انهم قبضوا عليها عشان في شاهدة جارتهم اعترفت عليها

وانها شافتها وهي بتقتله

ندي بخوف ورجعت لورا: و واحنا هنعمل ايه ؟

سمية: معرفش  انا خايفة والله زيك واكتر

ندي: انا هنام .. تصبحي علي خير

سمية: الوقتي ؟؟ براحتكـ وانتي من اهله
~
~
~
الظابط: بقولك ي عسكري خد المجرمة الاسمها نفيسة دي القتلت جوزها

وروقها .. عايزك تفسحها احلي فسح في الدنيا ماشي ؟

العسكري: تحت امرك يا فندم

بعد ما نفيسة اتوضبت دخلت ع الظابط ووشها في اثار للدم .. والتعذيب والضرب

قعدت بالعافية علي الكرسي

الظابط بانتصار: هاا ؟ هتعترفي ولا لسة مصممة ؟

نفيسة: هعترف يا بيه وكمان عندي معلومات تهمك اووي بس سبوني اطلع

من هنا !!

الظابط: هههه لما نشوف المعلومات العندك دي الاول وممكن نخفف عليكي

الحكم .. انطقي خلينا نخلص

نفيسة:ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
*
*
*
وانتهت حلقتنا لحد هنا النهاردة .. انتظرونا الحلقة الجاية عشان نكمل الاحداث
سوا   ..

لـ #اية_حسام

الأحد، 4 مايو 2014

طموح مكبوتة الحلقة الثالثة والعشرون

.•  ʚϊɞ ʚϊɞالحلقة الثالثة والعشرون¸.•  ʚϊɞ ʚϊɞ
وصلنا المرة اللفاتت عند :-
*********************
نفيسة قررت تعمل حاجة هنعرفها كمان شوية 

جوزها اجا وهي سمعت صوت فتح الباب فأتكلمت من جوه وقالت: افتحلي بقا

انا خلاص ندمانة وعمري ما هزعلك ابداً ياحبيبي

جوزها: بجد ؟؟ انا فرحان انك اتعدلتي .. حاضر هفتحلك اهوو

وطلع المفتاح بتاع الاوضة ورااح عشان يفتح لنفيسة ,, ومكنش يعرف

ايه الهيحصله  !! 

جوزها بعد ما فتح: ااهو انا فتحتلك هدخل المطبخ اشرب بس واجيلك

نفيسة بفرحة: مااشي  

جوزها داخل المطبخ مدي ضهره للحيطة الورا وبيشرب مياه

نفيسة اجت من غير ما يحس من وراه .. ولمحت سكينة ,, مسكـتها

خطوات رجليها بتقرب لـ جوزها ... السكينة بتقرب من ضهر جوزها

و طااااااااخ .. السكينة لمست ضهر جوزها :O

بيدور وشه والسكينة في ضهره .. بيبص علي نفيسة واقفة ومرعوبة ومش

مصدقة انها عملت كده بجد !! بيقول بصوت متقطع: ان ان اتت ضحك تي

ع عليا (انتي ضحكتي عليا) ونفسه بيروح واحدة واحدة .. النفس وقف

ووقع علي الارض وهو سايح في دمه .. نفيسة: يا نهار اسود يا نهار اسود

ايه الانا عملته دددددددده ,, وبدون تردد تشيل من ضهره السكينة وهي مليانة

دم وتغسلها بسرعة وتغسل ايديها بمطهرات وتظبط الدنيا وتاخود السكينة وتلفها

في فوطة !! .. وتلبس هدومها بسرعة وتنزل جري من البيت :/ :/
~
~
~
~
عباس جاي من بيته في اليوم التاني .. متعصب وقرفان وعلي اخره

عنايات: مالك يا بيسو ؟!!

عباس: بلا بيسو بلا زفت ,, العملية اتأجلت اسبوعين كمان :/

عنايات بخنقة: يووه بقااا .. انا زهقت

عباس: انا داخل انام .. يعين اعملك اييه ؟!! انا ذمبي ايه

عنايات بتحاول تهدأ: طيب خلاص خش نام انت

عباس: سلام ,,, عنايات: سلام ياخويا

عنايات في سرها بعد ما مشي: ياباي بقا وبعدين في القرف ده
انا كان مالي ومال القرف ده كنت اقوله بلاش ونخلص ,, لاااء متتهبليش

يا عنايات .. كلها اسبوعين والموضوع يخلص مش هتيجي يعين عا لاسبوعين

دول انتي استحملتي كتير اوووي مش هتقدري تستحملي اسبوعين يعني ؟!!

,, بعد الاسبوعين دول لازم اسرق كل الفلوس واهرب اها مانا مش هطلع

من المولد بلا حمص :D :D
*
*
*
*************************************
اميرة ومي:-
**********
اميرة: تعرفي يا مي ؟!! انا حاسة ان النهاية قربت اووي

مي: نهاية ايه يا اميرة ؟؟

اميرة: حاسة ان كل الناس الظلمونا هيموتوا مش عارفة ليه ؟!!

مع ان النهارة يوم من الايام العادية يعني مفيش حاجة

مي: مممممممم ياارب يا اميرة ,, يلا قوليلي بقا انا هلبس ايه

في الحفلة : D ؟

اميرة: هههههههه هما هيجبولنا لبس مخصص للحاجات دي يا ميوية :*

مي بحزن: ماشي

اميرة: مالك يا مي ؟!!

مي: انا عايزة امشي من هنا بقااا ,, عايزة اروح مدرستي بقا :/

اميرة: قريب ان شاء الله يا مي ,, اصبري

مي: ياارب
*
*
*
تيييت تيييت تيييت (سرينة البوليس) :
D

تحت بيت نفيسة وجوزها ,, الجيران واقفين في البيت

نفيسة بقا بتمثل انها لسة جاية واول ما دخلت: يالهووووووووي

ياخراااااااااابي شوووقي شوووقي سبتني لمييين يا شوووقي

واحدة من الجيران: يا ستي اهدي ومتعمليش في نفسك كده :/ :/

نفيسة بعياط: عاااااا جوووزي كان كل حاجة ليااااااااا ,, انا مش هرتاح الا

لما اعرف مين القتللللللله

البوليس وصل ,, الظابط: خدلي يابني كل الناس دي ع البوكس عشان التحقيق

العسكري: تحت امرك يا فندم (وخبط ع الارض :D)
~
~
~
*********************************
في القسم :-
********
نفيسة قاعدة وقدامها الظابط وبيسألها :-
**********************************
الظابط: كنتي فين يا ست قبل الحادثة ؟؟

نفيسة بارتباك: ك ك كنت بشتري شوية حاجات بس ملقتش يا باشا

الظابط: وجوزك مينزلش ليه .. ؟؟

نفيسة: ا اصل هو زي مانت شايف يعين يا باشا سوكري وبيشرب وكده

الظابط: ااه تفتكري مين له مصلحة يقتل جوزك ؟؟

نفيسة: م معرفش يا باشا .. احنا ناس في حالنا وملناش دعوة بحد

الظابط: اه طيب ,, كان ليكوا اعداء حتي لو من زمان ؟؟

نفيسة: لاء يا باشا .. الحمد لله

وبدات تعيط: هعمل ايه من غيره .. ده كان كل اللي ليااا

الظابط بتأثر: البقاء لله والدوام لله وحده ,, اتفضلي انتي الوقتي

نفيسة بدموع: حاضر يا بيه .. ربنا ع الظالم والمفتري , ربنا ع الظالم

والمفترررررررري

الظابط: دخلي ام بندق : D يا بني (جارة ليهم)

العسكري: تحت امرك يا فندم

وفضلوا يحققوا مع كل شخص في العمارة وفي الشارع بتاعهم

لكن الظابط بالنسبة لـ ام بندق كانت متلجلجة اووي في الكلام كأنها

عارفة حاجة بس مش عايزة تقولها .. وخايفة !!

~
~
~
ام بندق وجوزها(متولي)
********************
متولي: مينفعش الحصل ده يا حجة ,, لازم تقولي الشوفتيه كله للظابط

ام بندق بخوف: لا ياخويا ان ماليش دعوة

متولي: بقولك ايه ,, انتي لو مقولتيش انا هقول كل حاجة انتي ساامعة ؟؟

ام بندق: لا ياخويا الله يكرمك بلاش .. انا خايفة والله خايفة

متولي: لا متخافيش .. بكرة هاخدك ونروح ونقول كل حاجة للظابط

ام بندق: طيب ياخويا .. اللي تشوفه .. استرها ياارب

متولي: خشي نامي الوقتي

ام بندق: طيب تصبح ع خير ي حاج

متولي: وانتي من اهله !!
*
*
*
عباس وعنايات:-
***************
عنايات: الحححق يا عباس .. جوز نفيسة اسمه مكتوب هنا (شوقي علي الشقيري)

بيقولوا اتقتتتتل

عباس: نععععم ؟!! وريني كده

عنايات وهي بتديله الجرنان: خد ياخويا

عباس: اها فعلا .. بس تفتكري مين القتله ؟؟

عنايات: وانا مالي ياخويا .. احنا ملناش دعوة

عباس: اه طبعا طبعا
*
*
*
******************************
عادل وفريدة في البيت:-
*********************
عادل: خلاص يا ديدي انا عملت كل تجهيزات السبوع .. ^_^

فريدة: ههههه ماشي يا عادل .. معلش اني مشترتش معاك الحاجات

عادل بابتسامة: ولا يهمك يا بنتي .. عادي انا وانتي واحد <3 ^_^

فريدة: J

عادل: قوليلي بالحق يا فريدة .. هي طنط بقالها كام يوم زعلانة ومش بتتكلم
مع حد .. لييه ؟

فريدة بضيق: معرفش

عادل: انتي لسة برضه مش عايزة تسامحيها يا فريدة ؟؟

فريدة بدموع: مش قادرة يا عادل,, في اكتر وقت كنت محتاجة لـ امي فيه

باعتني ووقفت ضدي ,, ممكن يكون مكنش قصدها بس انا مش قادرة انسي والله

حاسة انها مش امي اصلا .. مفيش ام تطلب كده اصلااا

عادل: معلش يا فريدة المسامح كريم بقا J حاولي تتعاملي معاها كويس

وتصالحيها بكرة ان شاء الله اول ما تصحي ماشي ؟؟

فريدة: ماشي يا عادل .. حاضر

*
*
*
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
ندي وسمية في الملجأ القديم :-
*************************
سمية: شوفتي يا ندي المصيبة اللي حصلت ؟؟

ندي: مصيبة ايه يا سمية ؟؟

سمية: جوز نفيسة اتقتل

ندي بخضة: يانهااار اسوود معقوول ؟؟

سمية: اها والله كل البنات بتقول كده .. منشور في الجرنان

ندي: مين القتله ؟؟

سمية: معرفش لسة بيحققوا في الموضوع ده

ندي: انا خايفة اووي يا سمية .. يعين لو حصل حاجة والملجأ اتقفل

احنا هنعمل ايه ؟؟

سمية: معرفش يا ندي .. ربنا يستر

ندي: ياارب ,, كويس ان مي مشت كانت هتتبهدل اصلا كده

سمية: اه كويس والله :/



الظابط قاعد بيشرب شيجارة وقرفان من القضية دي اووي

العسكري خبط..  دخل: في واحدة اسمها ام بندق عايزة تقابلك يا فندم

ادخلها ؟؟

الظابط باستغراب: دخلها ي بني لما نشوف عايزة ايه دي كمان

العسكري: تحت امرك يا فندم .. بمب ( خبط ع الارض) :D :D

ام بندق دخلت وهي قلقانة ومتوترة وبتتشبك في ايديها الاتنين والظابط حس

بكده وقالها: ازيك يا ام بندق ؟

ام بندق بخوف: ال ال الحمد لله يا بيه بخير

الظابط: هاا ؟؟ في حاجة ؟

ام بندق: اه يا باشا في معلومات .. في معلومات اعرفها عن القضية تهمك

اووي اكيد

الظابط باهتمام: معلومات ايه يا ام بندق .. قولي بسرعة ومتخافيش

صدقيني متخافيش .. يلا قوولي صدقيني حرام تضيعي حق الراجل ده مهما ماكان

ام بندق: هحكيلك يا بيه هحكيلك

الظابط: هاا ؟ انا سامعك احكي ,, اكتب يا بني كل الهتقوله ام بندق,, اتفضلي قولي

يا حجة J

ام بندق: ...........................................................  :p :P

~
~
~
وانتهت حلقتنا لحد هنا النهاردة J

انتظرونا الحلقة القادمة عشان نكمل الاحداث سوا ان شاء الله ^_^

لـ #اية_حسام